Nové motory Yamaha 2020 pro elektrokola - PW-X2, aneb naše první dojmy z jízdy

Pro modelový rok 2020 představuje japonská značka nový motor Yamaha PW-X2 eMTB s cílem stanovit nový výkonnostní standard. Máme všechny klíčové informace o novém PW-X2 a také naše exkluzivní dojmy z první jízdy a mnoho dalšího!

1

 

Aktualizovaný PW-X2 má stejné specifikace jako aktuální Yamaha PW-X: jmenovitý výkon 250 W, krouticí moment 80 Nm v režimu „Extra výkon“.

Nový motor Yamaha PW-X2 je založen na stejném hardwaru jako současný PW-X. Nyní se ale další senzory a aktualizovaný firmware snaží odstranit slabiny, které jsme zjistili při našem velkém testu této motorové skupiny.

Yamaha PW-X2 2020 má tři nové klíčové vlastnosti:

  • Více podpory při vyšších kadencích: Nad kadencí 80 ot / min, výkon stávajícího modelu PW-X výrazně klesá. Nový motor Yamaha PW-X2 2020 je navržen tak, aby poskytoval podporu v mnohem širším rozsahu kadencí. Podle Yamaha poskytuje nový model až o 50% více energie než jeho předchůdce při kadenci 100 ot / min.
  • Více senzorů: Quad Sensor System umožňuje motoru určit, zda a jak strmě kolo jede do kopce nebo z kopce. Systém kombinuje tyto informace s daty ze snímačů rychlosti, kadence a točivého momentu, čímž motoru dodává chytré informace a umožňuje mu lépe posoudit jízdní situace.

3

  • Automatický režim podpory: Nový motor Yamaha PW-X2 využívá systém Quad Sensor System a je vybaven automatickým režimem, který upravuje podporu citlivě a zodpovědně vzhledem k jízdní situaci.

Aktualizovaný PW-X2 má stejné specifikace jako aktuální Yamaha PW-X: jmenovitý výkon 250 W, krouticí moment 80 Nm v režimu „Extra výkon“ a kroutící moment 70 Nm v režimu High / STD / Eco / + Eco. Yamaha nabízí širokou škálu možností pro dokončení systému, včetně baterií, dálkových ovladačů a displejů. PW-X2 je kompatibilní se všemi bateriemi Yamaha, včetně interních 600 Wh „Multi Location 600“, různých externích doplňků a nové interní možnosti 400 Wh. Tři displeje Yamahy sahají od jednoduchého minimalistického systému po plně ovládané ovládací centrum s navigací a integrací aplikací. Výrobci mohou také zvolit použití baterií a displejů třetích stran. Yamaha PW-X2 2020 je k dispozici také jako „rychlostní“ verze pro S-Pedelecs a poskytuje motorovou asistenci až do 45 km / h.

Yamaha PW-X2 2020 je k dispozici také jako „rychlostní“ verze pro S-Pedelecs a poskytuje motorovou asistenci až do 45 km / h.

5

 

První dojmy

S novým motorem PW-X2 provádí Yamaha důležité aktualizace, aby udržel krok s konkurencí. My už jsme měli exkluzivní příležitost jezdit s novým motorem a můžeme potvrdit, že širší rozsah kadence zlepšuje výkon v terénu. Nadšení budou především sportovní jezdci s vysokou kadencí a příznivci krátkých klik. Při nižších kadencích zůstává PW-X2 stejně výkonný jako předchozí model.

6

 

Rádi bychom viděli i spouštěcí modulaci naprogramovanou v nové základní úrovni PWseries ST v PW-X2. Zvyknout si na současné motory Yamaha nemusí být pro začátečníky jednoduché, protože velice rychle reaguje na zrychlení s minimálním tlakem na pedály. Občas to má za následek točení zadních kol, stoupání předních kol nebo nepříjemné překvapení, když omylem aktivujete motor v klidu - kritika, kterou jsme dříve vznesli v našem velkém testu této skupiny motorů. Yamaha PWseries ST 2020 poskytuje výrazně větší kontrolu a snadnější rozjezd do kopce, protože systém účinně moduluje svou podporu ve vysokém režimu během počátečních úderů pedálů.

První dojem z nového automatického režimu PW-X2 je velmi dobrý. Umožňuje dynamičtější způsob jízdy a místo obav z výběru správného režimu podpory se nyní můžete plně soustředit na terén. Jak to je ve srovnání s novým režimem Bosch eMTB a režimem Shimano Trail? Brzy vám to řekneme. První produkční kola vybavená novým motorem budou představena tento měsíc a my vás budeme průběžně informovat, jakmile budeme mít šanci s nimi jezdit!