Slevy na elektrokola najdete na topkolo.cz/akce

Testování nejlehčí elektrosady v ČR

Topkolo_new_7Elektrosadu jsme poskládali z těch nejmodernějších komponetů. Motor o výkonu 250W je od známého výrobce 8fun, který je živen baterií s válcovými články SAMSUNG ICR 18650. Baterie má kapacitu 10,4 Ah. Celá elektrosada má pouze 6 kg. K dipsozici bude taky varianta s baterií v nosiči, kde jsou použity články LG. Baterie má kapacitu 11,4 Ah a její váha i s nosičem je jen o 1,1 kilogramů těžší než válcová baterie. (27.01.2014)

 

 

 

 

Tato testovací jízda proběhla 5.1. 2014. Měl jsem v plánu vyzkoušet výdrž baterie Samsung 10,4 Ah a úplně nový motor známého výrobce 8fun. Elektrifikační sadu jsme namontovali na moje stařičké horské kolo, které má 12 let. Díky výborným váhovým parametrům elektrifikační sady (baterie 3,3 kg motor 2 kg!) váha kola stoupla o pouhých 6 kg. Je to jediná elektrosada na trhu s tak silnou baterií a tak nízkou váhou. Celková váha elektrokola je nyní 19 kg. Teplota se pohybovala kolem 5 stupňů Celsia. Bylo nutné vybavit se vhodným oblečením a výbavou. Moje celková hmotnost i s oblečením se vyšplhala skoro k 97 kilogramům. Říkal jsem si, že s takovou váhou a nízkou teplotou, která ubírá baterii kapacitu až o 20%, to bude rychlá vyjížďka. Zvolil jsem si trasu převážně po asfaltu, ale chtěl jsem projet co nejvíce kopců, abych vyzkoušel sílu motoru. Po celou dobu jsem měl sílu příšlapu nastavenou na maximální přípomoc. První kopec, i když ne dlouhý, ale pro cyklistu bez elektrifikace hodně „zahřívací“ mě čekal v Ostravě Petřkovicích směr na Koblov. Jelikož se jedná o předprodukční sadu, její řídící jednotka není omezená evropskou normou EPAC. Eektrokolo si bez jediného zaváhání vyletělo kopec rychlostí 27 km/h.

Následoval další kopec, během kterého jsem natočil video, jak si pohodlně šlapu s jednou rukou na řidítku a druhou rukou natáčím rychlost, kterou se mnou elektrokolo frčí do kopce. Video zde: 

Vesele jsem si střídal kopec za kopcem a kilometry svižně přibývaly. Baterie ukazovala plné nabití až do 31. kilometru. Jedu dále, motor fičí zcela nehlučně a jeho síla je perfektní. Díky jeho nízké váze o něm ani nevím a to i v obtížnějším terénu při průjezdu lesními stezkami, které byli značně zabahněné. Jedu už přes 3 hodiny, kopec střídá kopec, mám najeto 52 km a u baterky zhasnul druhý článek. Světla už velice ubylo, teplota ještě trochu klesla a já tuším, že tuto baterii nemám šanci dnes vybít. Projížďku dokončuji za absolutní tmy. „Parkuju“ elektrokolo v garáži a tachometr ukazuje hodnotu 63,3 kilometrů a na ukazateli nabití přeskakuje hodnota mezi polovinou a ¼  její kapacity.

Po celodenní vyjížďce se mi baterii nepodařilo vybít úplně a tak vyjíždím ještě v neděli. Stejné oblečení a podobná teplota. Baterie zůstala nedotknutá od sobotního večera a tak snad po 63 kilometrech brzy vypne. Jedu si to opět přes kopečky do Hlučína, kde vyjíždím na Vinnou horu. Elektrifikace pořád jede, i když síla tahu již není tak silná jako při plně nabité baterii a tak vyjíždím kopec cca 19 km/h. Určitě o 9 km/h rychleji než na obyčejném kole a hlavně bez námahy. Jelikož mám zadek po dvou dnech trochu citlivější, chci to mít rychle za sebou. Jezdím tedy dokola, z Vinné hory dolů a zase nahorů. Po druhém vyjetí se konečně elektrosada vypne a tachometr ukazuje na 72 najetých kilometrů.

Výborný údaj vzhledem k teplotě, mojí váze a příšlapu pořád na maximální úroveň.

Tuto elektrosadu si můžete pořídit pouze u nás a k dispozici bude i varianta s motorem vzadu, který je jen o 100 gramů těžší než přední motor. K dispozici bude již zmiňovaná baterie Samsung a pro menší, nebo dámská kola bude připravena baterie LG 11,4 Ah v nosiči s váhou pouze 4,4 kg včetně nosiče.

Mapu, výškový profil a fotky z výletu najdete ve fotogalerii níže:

Topkolo_1 Topkolo_2

Topkolo_3 Topkolo_4

Topkolo_5 Topkolo_6

Topkolo_7 Topkolo_8

Topkolo_9 Topkolo_10

Topkolo_11 Topkolo_12

Topkolo_13 Topkolo_14

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.