Podívejte se na akční slevy od Topkolo.cz!

Dlouhodobý test Lectron Citana R

Topkolo_new_28Elektrokolo Citana R od Lectronu se svou specifikací řadí mezi městská elektrokola se sníženým nástupem. Díky zvýšenému dojezdu kapučínovo-bílý zástupce Lectronu vystupuje z davu. Tým Topkolo.cz klade velký důraz na kvalitu produktů, které nabízí pod svou značkou. Proto ani tento model neutekl pozornosti našeho zkušebního týmu. Elektrokolo Lectron Citana R bylo zapojeno do dlouhodobého testu elektrokol v rámci Testcentrum elektrokol Topkolo.cz. Chcete vědět, jak Citana R obstála v dlouhodobém testu? (19.05.2015)

 

 

 

Lectron Citana R – spolehlivé elektrokolo, které se práce nebojí.

V lednu letošního roku jsme přemýšleli, která elektrokola podrobíme dlouhodobému testování. Z široké nabídky Topkolo.cz, největšího prodejce elektrických kol, si tým pro testování vybral také Citana R. Důvody výběru volby právě tohoto zástupce městských elektrokol se sníženým nástupem si můžete přečíst v tomto článku. Citana R prostě zaujme na první pohled, a to nejen svou příznivou cenou.

Faktická data a obecné informace uváděné výrobcem Lectron pro městské elektrokolo s prodlouženým dojezdem se dozvíte zde: Lectron Citana R

Jaké byli první dojmy a názory z dlouhodobého testu Citana R.

Nejdříve si prohlédněme městské elektrokolo z blízka. Na první pohled vzbuzuje Citana R pozornost svým netradičním designem. Hnědá až kapučínová barva spolu s bílým lesklým lakováním zcela vystupuje ze standardní městské šedo-černé zóny. Rozhodně lze říci, že lakování je precizně provedeno. Především v oblasti svarů jsou vrstvy laku souměrné s další částí městského rámu. Rozhodně hodnotíme kladně dílenské zpracování vč. kvality provedených svarů. Přistupme blíže a sezname se s funkcemi elektrokola, které je primárně určeno pro pohodlnou jízdu ve městě i na vesnici.

Obsluha a funkce Citana R

Od městského elektrokola jeho uživatel očekává především pohodlnou jízdu. Lectron Citana R tenhle požadavek hravě zvládne a navíc přidá také dlouhý dojezd.  Ovládání elektrokola je intuitivní a ani méně technicky zdatným uživatelům, nebude obsluha Citana R dělat potíže.

Elektrosystém se u Citana R ovládá pomocí tlačítek umístěných vhodně na řídítkách v jejich levé části. O údajích nás přehledně informuje podsvícený displej. Na tomto displeji se jezdec dozví, jakou zvolil asistenci elektropohonu v režimu PAS, nebo kolik ujel celkově kilometrů. Výhodou pro ovládání Citana R je také integrovaná funkce CHŮZE. Tato funkce umožnuje vést elektrokolo pohodlně vedle jezdce po rovině, či do prudkého stoupání. Mimochodem se tato funkce hodí, pokud potřebujeme elektrokolo převést po schodišti, nebo přes překážku.

Mechanické části elektrokola se ovládají pomocí standardních funkčních páček a ovládačů. Elektroklo Citana R má pouze zadní převody, ale i tato výbava naprosto postačí pro zdolávání prudkých stoupání.  Nebyl by to úplný test, kdybychom kolo nepodrobili několika desítkám strmých kopců. Největší převýšení zástupce městských elektrokol zdolal na beskydské jedničce.

Stoupání na Lysou horu 1323m

Lectron Citana R na jsme dojeli až na vrchol Lysé hory. Byť městské elektrokolo není primárně určeno pro horský profil tratě, Citana R si s táhlým stoupáním pohodlně poradila. A navíc zůstala v baterii dostatečná zásoba energie na pohodlný dojezd do cíle. Během výjezdu na Lysou Horu jsme si vychutnávali nádherné výhledy do krajiny, s úsměvem jsme zdolávali vrstevnice jednu za druhou. Oproti horským elektrokolům, které byly zapojeny do testu, Citana R lehce ztrácela na nezpevněném povrchu. Tento hendikep však městské elektrokolo hravě dohnalo nabídnutým komfortem pro jezdce a na asfaltovém úseku ztrátu velmi rychle smazalo. Z úpatí na vrchol Lysé hory městské elektrokolo Citana R dojelo za úctyhodných 42 minut naprosto pohodlným tempem. Kdy zadní převody výborně doplňovaly systém elektropohonu. Občerstvení na Lysé hoře, diskuse se zvídavými turisty a pak hurá dolů. Z vrcholu k úpatí hory se úsek, profiluje velmi prudkým klesáním. Jak si poradili véčkové brzdy s několika kilometrovou zátěží? Před testem jsme právě na toto téma diskutovali s mechaniky Topkolo týmu. Pro tento test jsme osadili Citana R novými brzdovými špalky speciálně vyvinutými pro elektrokola. Nakonec se tento krok ukázal jako rozumná volba. Velký průměr kola spolu s kombinací dvou směsového brzdového špalku pohodlně ubrzdil celý úsek a to bez zásadního přehřátí, či opotřebení brzdového systému.

Další části testu už nebyly tak náročné na okamžitý výkon elektrokola, na druhou stranu však prověřili jeho schopnosti a mechanické vlastnosti:

-          Každodenní jízda do práce a zpět (cca 25km)

-          Rozvoz zásilek po městě

-          Náhradní elektrokolo pro zákazníky servisu

-          Práce s nákladním vozíkem

Ve všech kategoriích elektrokolo Citana R od Lectron obstálo bez výhrad. Jen s jedinou připomínkou na chybějící odpruženou sedlovou tyč. Tato se dá samozřejmě zakoupit jako doplněk  pro elektrokolo na prodejně Topkolo.cz.

Celkové zhodnocení testu:

Elektrokolo CItana R překvapila svou velkou užitnou hodnotou. Při pořizovací ceně elektrokola pod třicet tisíc korun si zaslouží označení SPLNĚNO v oblasti poměr CENA/VÝKON. Elektrokolo splnilo bezodkladně všechny zadané úkoly a nástrahy testovacího týmu Topkolo.cz. Především překvapilo v nejnáročnější části testu zdolání Lysé hory. Po připojení nákladního vozíku ukázalo elektrokolo svou pracovitost a skvěle pomohlo při práci na zahrádce i v lese. Nedostatkem pak naopak byla chybějící odpružená sedlovka a standardní brzdové špalky. Ale tyto požadavky je možno velmi snadno splnit, již při pořízení CITANA R na prodejně TOPKOLO.cz.

Výsledek testu: Lectron Citana R - Spolehlivé městské elektrokolo s velkým dojezdem, které se práce nebojí.

 

Tabulkové srovnání výhod a nevýhod elektrokola Citana R 2015

Klady (+)

Zápory (-)

Dojezd přes 100km

Vyšší váha 23.4kg

Pořizovací cena

Osvětlení není integrováno do ovládání

Pohodlná jízda

Neodpružená sedlová tyč

Funkce CHŮZE

Chybějící barevné varianty

Brzdový systém

 

Ovládání

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.